Garmin Nüvi 1390T Lifetime Map Updates

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Garmin Nüvi 1390T Lifetime Map Updates op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

bassi 15-09-2012

Ik heb dit systeem nu voor ongeveer 2 maanden gebruikt,
Voordeel is het makkelijk reageren en makkelijk intypen van het adres etc.
Nadeel vond ik in het begin dat bij kortste of snelste routes, dit systeem je op rare routes zet die niet altijd sneller of makkelijker zijn (bij bijvoorbeeld stand kortste route)Dus soms moet je toch ook zelf even op de routeborden bij een weg kijken, of zelf een logische beslissing maken.
Bijvoorbeeld bij de snelste roue, stuurt ie je naar een een snelle autoweg waar bijvoorbeeld meer stoplichten en je bijvoorbeeld een drukke autoweg moet oversteken beide richtingen.
Dat is dus niet de kortste route en een stukje langere route, het alternatief de kortste stuurt ie je binnedoor, op de terugweg neemt ie je dan door een smalle enkele weg langs huizen in een wijk terwijl er een brede autoweg naast ligt maar die bijvoorbeeld 1 meter langer is.
In die opzichten is het systeem soms stom.
Ook het updaten duurder bij mij erg lang, het systeem werkt met hokus pokus bestanden, oftewel die verborgen of niet zichtbaar zijn in eerste instantie (de map .system), en dan word het heel vervelend als je dan een update doet en daar 3uur mee bezig ben, dus in eerste instantie ben ik toen terug gegaan naar de winkel, met veel horten en stoten geaccepteerd dat zij de update zouden uitvoeren, uiteindelijk was de winkel ook nog eens 1,5 uur bezig om de update op het systeem te krijgen.
De update van Garmin is waarschijnlijk te omslachtig voor mij en de kans op foutmelding te groot mogelijk, onzin natuurlijk dat zij het zo moeilijk maken, alhoewel ik een lifetime update heb zal ik misschien de betreffende update van een andere site af kunnen halen, waarbij het waarschijnlijker simpeler en eenvoudiger is om een update mee uit te voeren.
Ik ben maar een gewone simpele consument en een update moet in principe snel en simpel kunnen, zo heb ik eerder een mio gehad die ik binnen een uur kon updaten bij de fabrikant.
Verder over het algemeen ben ik zeer goed te spreken over dit systeem, wat betreft de buitenkant vormgeving is zeer robuust, de touchscreen werkt bijzonder snel, dit systeem onthoudt zelf alle laatste ingegeven adressen, de bewegwijzering op een snelweg is van een iets minder kwaliteit dan bij een mio, zo is het mij meerdere malen voorgekomen dat ik op de verkeerde rijbaan werd gedirigeerd door het systeem en ik eigenlijk op een rechter baan moest zitten, maar het systeem dit niet duidelijk aangaf, en dan een flink stuk om moest rijden.
Meeste systemen hebben daar wel een beetje last van.
Ik heb niet alle functies nog uitgeprobeerd, zo zit er ook nog een functie op voor handsfree bellen op, daarnaast heeft dit systeem flitspaal controle, dus al gebruik je het systeem niet maar gaat aan bij het starten van de motor, dan geeft het systeem een waarschuwingssignaal als je een flitspaal passeert en wanneer je je te hard rijd bij de flitspaal, geeft ook de exacte rijsnelheid van de auto aan en kan berekenen hoeveel een rit ongeveer kost.
Heeft ook een ecostand voor zuiniger rijden.
Dit ding heeft dus verschillende mogelijkheden, die uiteindelijk je een boel geld kan besparen.
Dus de eerste keer was ik niet zo enthousiast maar na een tijdje ermee gereden hebben heeft dit systeem ook wel weer voordelen t.o.v. een mio navigatiesysteem.